Nominations for Elections

In advance of our CERA Annual Business Meeting in Toronto we would like to hold an election for three upcoming vacancies on the CERA Executive. Please consider putting forward your name for one of these three positions:

1. President Elect
Description: to assist the President and act in place of the President should the President resign or be unavailable. Term: 2 years

2. Executive Officer

Description: involves custody and maintenance of the records of the Association, preparation of financial reports and reporting of financial records at the Annual Business Meeting, and other duties as are assigned by the President or Executive from time to time. Term: 2 years.

3. Communications Officer: 

Description: to maintain communication via website and email of Association news and events to the membership. Term: 2 years.

Should you be interested in any of these positions, please submit your name and a brief bio (150 words) to the CERA President, Christopher DeLuca (cdeluca@queensu.ca), by March 30th. Please visit the following website for additional information on these positions and the association: https://ceraacce.ca  Once nominations are received, an electronic ballot will be sent to all CERA members for a vote by May 1st. Announcement of successful candidates will be made at the CERA Annual Business Meeting.

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En prévision de notre assemblée générale annuelle de l’ACCÉ à Toronto, nous aimerions solliciter des candidatures pour trois postes vacants sur l’exécutif de l’ACCÉ. Ces positions sont les suivantes:

1. Président désigné ou présidente désignée

Description: assister le président ou la présidente et assumer la présidence si le président ou la présidente remet sa démission ou n’est pas disponible. Durée du mandat: 2 ans.

  1. Agent administratif ou agente administrative

Description: assurer la garde et la tenue des dossiers de l’Association; préparer les rapports financiers; exécuter les autres tâches que lui confie le président ou la présidente ou le bureau de direction selon les besoins. Durée du mandat : 2 ans.

  1. Responsable des communications

Description: assurer la diffusion des nouvelles de l’Association, dont la tenue de divers événements, par le biais du site Web de l’Association et de courriels. Durée du mandat: 2 ans.

Si vous êtes intéressé par l’une de ces positions, s’il vous plaît soumettre votre nom et une brève biographie (150 mots) au Président de l’ACCÉ, Christopher DeLuca (cdeluca@queensu.ca), d’ici le 30 mars. Une fois que les candidatures seront reçues, un ballot électronique sera envoyé à tous les membres de l’ACCÉ pour un vote par le 1 mai. L’annonce des gagnants sera faite à la l’assemblée générale annuelle.